November 28, 2021

IVENSA MEDIA GROUP

VESTI ONLINE NOVINE PORTAL

GRAĐANI BEOGRADA, OD DANAS BUS PLUS VIŠE NE VAŽI! VELIKE PROMENE SLEDE, EVO I KOJE …

Još u septembru ove godine istekao je desetogodišnji ugovor koji je Grad Beograd imao sa firmom “Apeks solušn” koja je napravila Busplus sistem za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom prevozu u prestonici, ali je zbog epidemije korona virusa ugovor produžen do završetka procesa izbora novog partnera u skladu sa zakonom.

Posle osam godina “BusPlus” više neće biti sistem preko koga se naplaćuje prevoz u Beogradu. Grad bira novog partnera za narednih 13 godina. Na današnjoj konferenciji u Starom dvoru najavljeno je da će tender za naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza u Beogradu biti raspisan sutra, a novi partner biće izabran na period od 13 godina.

Međunarodni tender za naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza u Beogradu biće raspisan u utorak. Rok za prijavu na tender je 25. februar, a biće sproveden po modelu javno-privatnog partnerstva kojem je prethodila studija o javnom prevozu u glavnom gradu koju je izradio Saobraćajni fakultet Univerziteta u Beogradu.

– “Od sutra Busplus odlazi u istoriju. Tražićemo partnera štiteći interese Grada” – rekao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić i dodao da je Grad prihvatio sve sugestije Saobraćajnog fakulteta.

Objasnio je da je novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predviđen manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto 8,53 odsto.

“Da je u prethodnom ugovoru naknada za privatnog operatora sprovedena po nižem procentu, Grad Beograd bi uštedeo 3.459.119 evra”, rekao je Vesić i dodao da su za taj novac mogla da se izgrade dva vrtića.

Vesić je dodao i da osim manje provizije, predviđen i limit na zaradu privatnog partnera i dodao da, ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od tri odsto provizije.

Kako je rečeno, od novog partnera očekuje se i veći obim usluge – veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na 800), kao i duže radno vreme mesta za izdavanje personalizovanih kartica.

Takođe, očekuje se unapređenje funkcionalnosti sistema i opreme – mogućnost plaćanja mobilnim telefonom putem aplikacije kojom će biti moguće i informisanje putnika u realnom vremenu o zastojima, promenama, izmenama reda vožnje, kao i slanje obaveštenja vezanih za isticanje, dopunu ili validaciju personalizovane ili nepersonalizovane kartice.

U novom ugovoru predviđeno je i da u slučaju potrebe za većim brojem kontrolora, grad može samostalno da ih angažuje čime se, kako je rečeno, postiže daleko veća fleksibilnost i optimizacija celog sistema.

Osim toga, predviđeno je da privatni partner učestvuje u dodatnim troškovima u slučaju angažovanja dodatnih kontrolora u istom procentu kao što je i procenat naknade od prihoda od prodaje karata, za razliku od pre kada nije postojala mogućnost dodatnog angažovanja kontrolora zbog čega je, napomenuto je, grad trpeo velike gubitke.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

rezultati
Copyright © All rights reserved. IVENSA DESIGN – ID, IVENSA MEDIA GROUP, CMIT – CENTER FOR THE MARKETING AND INFORMATION TECHNOLOGY, SCODE, REDACTION 2020. / 21. | Newsphere by AF themes.